Upozornenie!
Vitajte na našej novej stránke! Treba sa znova registrovať .
Súprava na renováciu a leštenie polykarbonátových svetiel. Obsahuje brúsne papiere pre ručné a strojné brúsenie, dva leštiace kotúče, jednokrokovú leštiacu pastu, ochranný nano vosk, mikrovláknovú utierku pre nanesenie a rozleštenie nano vosku a maskovaciu pásku. Najnovšie súpravy pre strojné brúsenie obsahujú unášač s mäkkou medzivrstvou. Mäkká medzivrstva zaručí kontakt brúsneho papiera v celej ploche i na zaoblených častiach svetlometu a eliminuje odskakovanie unášača. Brúsenie je tak oveľa jednoduchšie a rýchlejšie. Súprava je určená na renováciu predných svetlometov minimálne štyroch automobilov pomocou strojného alebo ručného brúsenia a strojného rozleštenia.
K poškodeniu svetlometov dochádza vplyvom UV žiarenia, umývaním v umývačkách, používaním ostrekovačov svetiel s nevhodnou náplňou a vplyvom prevádzky. Poškodenie postupne vedie k zníženiu účinnosti svetlometov. Vďaka zníženej svietivosti Vám v mnohých prípadoch nemusí byť schválená STK. Zažltnuté a poškodené svetlomety tiež zhoršujú celkový vzhľad Vášho automobilu.
POMOCOU NAŠEJ SÚPRAVY DOCIELITE OBNOVENIE PERFEKTNÉHO VZHĽADU SVETLOMETOV!
Zloženie súpravy:
Naša leštiaca pasta a ochranný vosk boli starostlivo vybrané a vyskúšané z množstva produktov svetových a domácich výrobcov.
Leštiaca pasta na vodnej báze, bez silikónu a rozpúšťadiel slúži ku konečnému lešteniu povrchu renovovaných svetlometov.
Ochranný nano vosk na báze fluórových polymérov vytvorí na povrchu svetlometov hydrofóbnu, tenkú, neviditeľnú vrstvu, ktorá zamedzuje následnému znečisteniu, usadzovaniu povlakov, funguje ako dlhodobá ochrana proti mikroskopickým škrabancom a zvyšuje odolnosť povrchu proti UV žiareniu. Pre maximálny efekt odporúčame ošetrovať svetlomety pravidelne, napr. po umývaní automobilu.
Návod na použitie súpravy:
K renovácii si ďalej pripravíme vodu a handru na umytie svetlometu, rozprašovač s vodou a maskovaciu pásku (ak nie je súčasťou súpravy). Pred samotnou renováciou svetlomet dôkladne umyjeme. Z dôvodu ochrany priľahlých dielov karosérie pred obrúsením okolie svetlometu oblepíme maskovacou páskou.
Do vŕtačky pomocou stopky so závitom M14 upneme unášač, na ktorý sa pomocou suchého zipsu postupne upevňujú brúsne kotúče. Súprava ďalej obsahuje brúsne papiere pre ručné brúsenie. Tieto papiere môžeme využiť v prípade, že nám nevydržia brúsne kotúče, napr. pri renovácii veľkých svetlometov. Pri výmene brúsnych kotúčov postupujeme opatrne (pridržíme prstami suchý zips a plastovú časť unášača), aby sme nepoškodili molitanovú vrstvu unášača.
Podľa stupňa poškodenia (popraskaný povrch, hlbšie vrypy od kamienkov atď.) prvé brúsenie zrnitosťou P400 vykonáme na sucho a odstránime čo najviac povrchových chýb. Ak poškodenie nie je hĺbkové a svetlomet nie je matný a zažltnutý, začneme brúsiť zrnitosťou P800. Brúsenie vykonávame mokrým brúsnym kotúčom/papierom a svetlomet udržiavame stále mokrý pomocou rozprašovača, čím tiež priebežne odplavujeme brúsený materiál. Medzi jednotlivými fázami brúsenia svetlomet umyjeme vodou a kontrolujeme kvalitu brúsenia, aby sme žiadnu časť svetlometu nevynechali. Na kvalite brúsenia závisí celkový výsledok renovácie, preto musí byť brúsenie dôkladné pre každú použitú zrnitosť. Podľa plochy svetlometu brúsime minimálne 5 – 10 minút pre každú zrnitosť. Prvé brúsenie zrnitosťou P400 brúsime dlhšie, do odstránenia vrstvy krycieho laku, zjednotenia povrchu (brúsený svetlomet musí byť rovnomerne mliečno biely, matný) a vybrúsenia hĺbkových poškodení. Na záver svetlomet umyjeme vodou a vysušíme. Dávame pozor, aby sme si na svetlomet nenaniesli nečistoty, ktoré by mohli pri brúsení spôsobiť opätovné poškodenie povrchu svetlometu. Po brúsení poslednou zrnitosťou P3000 bude navlhčený svetlomet už takmer priehľadný, po osušení biely, matný.
Do vŕtačky upneme unášač, na ktorý pomocou suchého zipsu pripevníme molitanový leštiaci kotúč. Kotúč navlhčíme niekoľkými kvapkami vody, nanesieme na neho menšie množstvo leštiacej pasty, ktorú rozotrieme po celej ploche svetlometu a zahájime leštenie. Zo začiatku udržiavame nižšie otáčky a malý prítlak. S postupujúcim leštením otáčky a prítlak zvyšujeme. Postupne kontrolujeme teplotu povrchu svetlometu. Teplota nesmie stúpnuť tak, že by sme na svetlomete neudržali ruku. Leštenie opakujeme 2x, pričom na druhé leštenie použijeme už menšie množstvo pasty. Pokiaľ pri leštení dochádza k zasychaniu pasty na svetlomete, svetlomet zvlhčíme malým množstvom vody (napr. rozprašovačom, alebo prstom nanesieme pár kvapiek na leštiaci kotúč). Nakoniec vyleštíme do sucha. Po dokončení leštenia svetlomet očistíme. Neleštíme na priamom slnku.
Posledným krokom je nanesenie ochranného nano vosku a jeho rozleštenie. K naneseniu a rozlešteniu použijeme priložené leštiace handričky. Vosk nanesieme po celej ploche krúživými pohybmi. Po zaschnutí (cca 20 minút) zotrieme a rozleštíme. Na zosilnenie ochranného efektu možno vosk naniesť v dvoch vrstvách.
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Len registrovaní používatelia môžu pridávať príspevky. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.